SD. EJC.

OpenBVE

Metrók

FAV

  • Eredeti modell: Pre-zli, Alex
  • Hangok: Peti817172M
  • Animált kerekek: HLJ
  • Animált forgóvázak (alap): Bzmot332
  • Vezetőállás ablak keretek, fényszóró animáció alap: CSUPA-CS
  • Vezetőállás: SD. EJC.
  • Készítette: SD. EJC.

FAVLetölthető egy állomásbemondó program a www.bvemetro.hu oldalról. Ehhez itt helyben le is tudod tölteni a 1-es vonal bemondásait.

A METRÓK NEM TARTALMAZNAK VEZETŐÁLLÁST ÉS HANGOKAT, AZOKAT KÜLÖN KELL LETÖLTENI (első két hivatkozás)!

Extra gombok: num – gomb: berregő+villogó, de a játékban lehetőség van átállítani a sima 5 gombra.

Letöltések:

Ganz P1-P2

  • Modell, kompresszor hang: BVEMetró
  • Motor, futási, vészfék hangok: Peti817172M
  • Kürt hang: Bear Mark
  • Textúrák: biszakabel
  • Módosítások: SD. EJC.
  • Készítette: SD. EJC.

Ganz_P1-P2Letöltés:

Ev

  • Modell, kompreszor, megállás hang: BVEMetró
  • Motor, vészfék, és futási hangok: Peti817172M
  • Ev 100-104, 160-164 fotók: KTK-393
  • Kürt hang: Bear Mark
  • Fényszóró animáció alap: CSUPA-CS
  • Ablak, ajtó keretek: BzMot332, SD. EJC.
  • Készítette: SD. EJC.

Ev_185-189Letölthető egy állomásbemondó program a www.bvemetro.hu oldalról. Ehhez itt helyben le is tudod tölteni a 2-es vonal bemondásait.

A METRÓK NEM TARTALMAZNAK VEZETŐÁLLÁST ÉS HANGOKAT, AZOKAT KÜLÖN KELL LETÖLTENI (első két hivatkozás)!

Letöltés:

 

Ev/A

  • Modell: Bvemetro, Bzmot332, PÉCSI-Olvasó, SD. EJC.
  • Hangok: BearMark, Peti817172M, SD. EJC.
  • Készítette: SD. EJC.

 

Extra gomb: 4 – FOK-GYEM kijelző léptető (Egyszer megnyomod, akkor folyamatosan váltja a kiírást, ha még egyszer, akkor pedig megáll ott, ahol lenyomtad másodszorra.)

Letölthető egy állomásbemondó program a www.bvemetro.hu oldalról. Ehhez itt helyben le is tudod tölteni a 2-es vonal bemondásait.

A METRÓK NEM TARTALMAZNAK VEZETŐÁLLÁST ÉS HANGOKAT, AZOKAT KÜLÖN KELL LETÖLTENI (első két hivatkozás)!

Letöltés:

 

Ev3

  • Modell, kompreszor, megállás hang: BVEMetró
  • Motor, vészfék, és futási hangok: Peti817172M
  • Ev3 210-214 fotók: KTK-393
  • Kürt hang: Bear Mark
  • Ev3 200-as beltér: Gothpaladinus
  • Fényszóró animáció alap: CSUPA-CS
  • Ablak, ajtó keretek: BzMot332, SD. EJC.
  • Készítette: SD. EJC.Letölthető egy állomásbemondó program a www.bvemetro.hu oldalról. Ehhez itt helyben le is tudod tölteni a 2-es vonal bemondásait.

A METRÓK NEM TARTALMAZNAK VEZETŐÁLLÁST ÉS HANGOKAT, AZOKAT KÜLÖN KELL LETÖLTENI (első két hivatkozás)!

Letöltés:

 

81-7172

  • Modell, megállás hang: BVEMetró
  • Kompresszor, vészfék, motor, és futási hangok, FOK-GYEM: Peti817172M
  • Kürt hang: Bear Mark
  • Fényszóró animáció alap: CSUPA-CS
  • Ablak, ajtó keretek: BzMot332, SD. EJC.
  • Készítette: SD. EJC.

 

Extra gombok:
sima 2-3 gombok: fényszóró váltás elöl/hátul

Letölthető egy állomásbemondó program a www.bvemetro.hu oldalról. Ehhez itt helyben le is tudod tölteni a 2-es vonal bemondásait.

A METRÓK NEM TARTALMAZNAK VEZETŐÁLLÁST ÉS HANGOKAT, AZOKAT KÜLÖN KELL LETÖLTENI (első két hivatkozás)!

Letöltés:

 

 

 

81-7172M

  • Modell: bvemetro, SD. EJC.
  • Hangok: Peti817172M, BearMark, SD. EJC.
  • Forgovázak, tető szellőzők: BzMot332, SD. EJC.
  • Készítette: SD. EJC.

 

Extra gombok:
sima 2-3 gombok: középső fényszóró be, ki elöl/hátul

Letölthető egy állomásbemondó program a www.bvemetro.hu oldalról. Ehhez itt helyben le is tudod tölteni a 2-es vonal bemondásait.

A METRÓK NEM TARTALMAZNAK VEZETŐÁLLÁST ÉS HANGOKAT, AZOKAT KÜLÖN KELL LETÖLTENI (első két hivatkozás)!

Letöltés:

 

G2

  • Modell: BZMot332
  • Módosította: BZMot 332, SD. EJC.
  • Cab: George33
  • Készítette: SD. EJC.

Letölthető egy állomásbemondó program a www.bvemetro.hu oldalról. Ehhez itt helyben le is tudod tölteni a 3-as vonal bemondásait.

A METRÓK NEM TARTALMAZNAK VEZETŐÁLLÁST ÉS HANGOKAT, AZOKAT KÜLÖN KELL LETÖLTENI (első két hivatkozás)!

Letöltés:

 

AM5-M2

  • Modell: BU 23-31,  SD. EJC.
  • Kabin: SD. EJC.
  • Hangok: Gcs7e7
  • Készítette: SD. EJC.

Letölthető egy állomásbemondó program a www.bvemetro.hu oldalról. Ehhez itt helyben le is tudod tölteni a 2-es vonal bemondásait.

A METRÓK NEM TARTALMAZNAK VEZETŐÁLLÁST ÉS HANGOKAT, AZOKAT KÜLÖN KELL LETÖLTENI (első két hivatkozás)!

Letöltés:

 

Villamosok

T5C5

  • Eredeti modell: pre-zli
  • Hangok, árnyek: Bzmot332, SD. EJC.
  • Extensions: CSUPA-CS, SD. EJC.
  • Beltér: FLR-726, SD. EJC.
  • Kabin: csuklo
  • Készítette: SD. EJC.

 

Extra gombok:
sima 4-6 gombok: Bal, és jobb index
num 5 gomb: indításjelző (a dallamkürt num – gombját átírva a sima 5 gombra hangja is lesz az indításjelzőnek)
sima 2-3 gombok: fényszóró/zárfény elöl, és hátul

A VILLAMOSOK NEM TARTALMAZNAK VEZETŐÁLLÁST ÉS HANGOKAT, AZOKAT KÜLÖN KELL LETÖLTENI (első két hivatkozás)!

Letöltés:

 

T5C5K

  • Eredeti modell: pre-zli
  • Hangok, árnyek: Bzmot332, SD. EJC.
  • Extensions: CSUPA-CS, SD. EJC.
  • Beltér: csuklo, SD. EJC.
  • Kabin: csuklo
  • Készítette: SD. EJC.

 

Extra gombok:
sima 4-6 gombok: Bal, és jobb index
num 5 gomb: indításjelző (a dallamkürt num – gombját átírva a sima 5 gombra hangja is lesz az indításjelzőnek)
sima 2-3 gombok: fényszóró/zárfény elöl, és hátul

A VILLAMOSOK NEM TARTALMAZNAK VEZETŐÁLLÁST ÉS HANGOKAT, AZOKAT KÜLÖN KELL LETÖLTENI (első két hivatkozás)!

Letöltés:

 

Útmutatók

 

Használati leírás az AVR-res vonatokkal kapcsolatban (M3: 81-717, Ev3)

  1. A menetkar legyen F1 fékezőállásba, majd, zárjuk be az ajtókat.
  2. Nyomjuk megy egyszer a NUM + gombot, ekkor beindult az AVR hangja.
  3. Most akkor a menetkart tegyük gyorsan M2-es állásba. Ehhez , ha jól tudom az Y gombot kell megnyomni 3-szor. Ekkor kiengednek a fékek, és indul is egyből a vonat.
  4. Várjuk meg, míg eléri a vonat így M2-ben a 10 km/h-s sebességet, majd tegyük a kart M3-ba.

———————————————————————————————-

FOK-GYEM használata (M2: Ev/A; 81-7172M) kijelző a vonat elején, és végén)

  1. Menjünk előre a kamerával, úgy hogy lássuk a szerelvény elejét, rajta a FOK-GYEM-mel.
  2. Nyomjuk le egyszer az END gombot, akkor működésbe hozzuk a kijelzőt.
  3. A kijelző ekkor folyamatosan váltogatja a szöveget, elöl, hátul egyaránt, majd ha megtaláltuk a keresett szöveget, nyomjuk le mégegyszer az END gombot. Ekkor a kijelző megállt, és beállítottuk a kijelzőt.

———————————————————————————————-

Telepítési útmutató a metrók feltelepítéséhez:

A telepítők, ha semmihez sem nyúlsz, akkor mindent automatikusan elvégeznek. Ha módosítanád az elérési utat, akkor ott CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a meghajtó nevét módosítsd, mást NE! Ha nem működik az egyik vonat, vagy valami, akkor érdemes megnézni az OpenBVE mappáját, pontosabban annak Train mappáját. Abban a következőket kell látnod:

Értelem szerűen, hogy a te mappádban az a metró van, amit letöltöttél, a képben szereplő nevek csak példa mutatóak. Szóval, érdemes le ellenőrizni, hogy meg van-e a kiválasztott metró mappája, abban van-e valami, tehát nem üres, akkor van-e a Trains mappában (nem a metró mappájában, hanem a train mappában, a metró mappája mellett) olyan, hogy metro_cab és metro_sound. Abba is bele kell néznünk, hogy ott van-e a letöltött vonatnak a saját sound, és cab mappája. Ha látjuk, akkor abba is belenézünk, hogy vannak-e benne fájlok. Ha vannak, akkor minden lehetséges dolgon végig mentünk, és működnie kell a vonatnak. Ha mégsem, akkor valamit rosszúl csináltál.

———————————————————————————————–

Használati utasítás az utastájékoztató programhoz.

Fontos megjegyezni, hogy amit innen letöltesz, abban nincs benne maga az utastájékoztató program. A programot a bvemetro.hu-ról tudod letölteni. Letöltés után mindegy, hogy hova csomagoljuk ki, onnan már egyből használható a program. Kattintsunk valamelyik parancsikonra, majd File menü, és ott keressük ki a használni kívánt fájlt. (C:/Program Files/Utastajekoztato_hangok) Fontos, hogy a telepítőben beírt elérési utat (C:/Program Files/Utastajekoztato_hangok) NE MÓDOSÍTSUK SEMMI ESETRE SE! Ha mégis ez történik, akkor nem fog működni egyáltalán a kiegészítő.

Ha a keresés megvolt, akkor nincs más dolgunk, megnyitni a fájlt a programmal. Ha az OPENBVE mappában lévő fájlok valamelyikét nyitottuk meg, akkor a sima 8-as gombal tudjuk elindítani a progit. Visszalépni a sima 7-es gombal tudunk, előre lépni pedig a sima 9-essel. Ha az MSTS mappában indítottuk el valamelyik fájlt, akkor az I gombal tudjuk elindítani, és az U gombal vissza léptetni, és O gombal pedig előre léptetni. Ez a 3 gomb, pontosan az előbb említett 7,8,9 gomb alatt van, lehetetlen eltéveszteni.

Egy fajta hibát szokott kiírni, mégpedig ezt: Nem találom az scfg-ben a hangfájlt. Ez akkor van, ha a telepítésnél nem a C:/-re telepítettük, hanem  egy másik meghajtóra. Nyissuk meg a sajátgépet, majd a program filest, majd az utastajekoztato_hangok mappát, majd abban az összes utastájékoztató fájlt, és itt nem a hang (wav) fájlokra gondolok. Hanem azokra, amik a MSTS és OPENBVE mappában vannak. Az azokban levő fájlokat nyissuk meg jegyzet tömben, és az első sorban az elérési utat írjuk át. Tehát a C:/ -t mondjuk D:/-re. Majd mentsük el, és kész is. Ha a meghajtó nevén kívül mást is változtattál a telepítőben az elérési útban, akkor értelem szerűen nem csak a C:/-t kell átírni, hanem minden mást is, de ezért nem ajánlatos az elérési út módosítása.

———————————————————————————————–

Miért van az, hogy letöltöttem a metróhoz a cabot, minden a helyén van, hibaüzenet nincs, betöltéskor, mégsem látszik a kabin belső nézetben?

Azért, mert vagy ablakos módban futtatod a játékot, vagy teljes képernyőn, de nem jó felbontásban. A kabin mérete 1280X1024, és hogy megfelelően láthasd a kabint, a műszerfalat, erre kell beállítanod a játék felbontását. Ha szélesvásznú monitorod van, akkor ablakos módban futtasd 1280X1024-ben. Illetve szélesvásznúnál teljes ablakban 1280X800 kel futtatni. Viszont még ezek után is, lehet hogy kis részletét láthatjuk a műszerfalnak, kabinnak, ilyenkor kell korrigálni a num2 és num3, num 4, num6, num8,  gombokkal, és a nyilakkal. A num2-vel lefelé toljuk a kamerát, a num 3-al pedig hátra, a num 8-al pedig felfelé, míg a num4-6-al balra, jobbra. A nyilakkal pedig a döntést tudjuk szabályozni. Ezekkel a gombokkal kel szórakozni, hogy a megfelelő képet kapjuk, ha esetleg nem látszódna részben, vagy egészben a kabin.
Ja és, ha pedig rendes monitorunk van, ami alapból tud 1280X1024-es felbontást, akkor meg csak simán állítsuk be a játékban a teljes ablakos futtatásnál az 1280X1024-et.

———————————————————————————————–

 OpenBVE 3D kabin telepítése (Fav)

Fontos, hogy a 3D telepítők csak a kabint tartalmazzák, a szerelvényt nem.
Amennyiben a normál mappaszerkezetben van a kocsi (C:/Program Files/BVE) akkor a telepítő mindent elvégez, majd telepítés után a játék indítása után az adott szerelvényben már 3D kabin van. Ha nem a bevett mappa szerkezetben van a kocsi, úgy  tallózással ki kell választani a kocsi könyvtárát, nem elég csak a Train mappáig megadni az útvonalat.  Majd telepítés, és ugyanúgy játék indítás után az adott jármű már 3D kabinnal fog rendelkezni. Ezt az elindítás előtt a játékban úgy lehet le ellenőrizni, hogy a vonat információs ablakban “Animalt kerekek: HLJ” szöveg helyett ez van: “Animalt kerekek, 3D kabin: HLJ” Ha ezt látjuk, akkor a telepítés jó helyre ment, amennyiben nem, akkor valamit elrontottál.

 

MSTS

Kiegészítő programok, eszközök

Hozzászólások lezárva.