A BVE 4 letöltése, telepítése, használata

Ezen a lapon olvashatjátok el hogyan lehet a BVE 4-es verzióját letölteni, telepíteni, majd elindítani. Fontos hogy alaposan átolvassátok, sok felesleges bosszúságtól menthet meg a leírás.

1. lépés: A letöltés

1. Látogassunk el a http://mackoy.cool.ne.jp internetes oldalra! Az oldalon feltunik a BVE felirat, mellett két oldalt a régi és az új változat logója. Mi ez utóbbival szeretnénk játszani, így kattintsunk a jobb oldali képre!
2. Ekkor jutunk el a honlap főoldalára. Amennyiben számítógépünk japán karaktereket szeretne letölteni a helyes megjelenítséhez, nyugodtan utasítsuk el ennek felajánlását, így is elindul a honlap. A kapott oldal bal részén látható egy GET felirat, így kattintsunk rá az alatta található képre! Ez alatt a legfrisebb verzió kiadási dátumát is olvashatjuk, ebből is lehet tudni nekünk melyik változat van meg.
3. A megjelenő oldal karakterei ne rémítsenek el minket! Bal oldalt válasszuk ki a Download feliratot, majd ráállva egerünkkel hozzuk működésbe a bal oldali egérgombot!
4. Újra értelmetlen oldal tárul szemünk elé, de ezen rutinosan átsiklunk. A lényeges számunkra itt a fent található English felirat, mely azzal kecsegtet, hogy innentől kezdve emberibb nyelven fog az oldal velünk kommunikálni. Kattintsunk rá!
5. A kapott oldalon máris olvashatjuk, hogy a BVE 4-hez szükségünk van a .Net Framework-re, aminek a számítógépünkön telepítve kell lennie. Amennyiben nincs ilyenünk, akkor az alatta található linkkel letölthetjük, majd telepítsük is fel!
6. Kissé lejjebb ugyanezen az oldalon látható a BVE 4-nek a letöltési linkje, a BVE 4 Program alatti kék linkre jobb egérgomb, majd a Cél mentése más néven menü kiválasztását kell végrehajtanunk. Mentsük el a merevlemezünkre a programot!
7. Ennél lejjebb az első pálya letöltési linkje látható (uchibo.zip), itt is ugyanaz az eljárás mint az előző pontban. Ezzel a letöltés végére jutottunk, telepítsük fel mindezeket!

2. lépés: A telepítés

1. A letöltött bve(verziószám).zip file-t egy kicsomagoló programmal (jellemzően: WinZip, WinAce) csomagoljuk ki mondjuk a C:\Temp könyvtárba! Amennyiben nincs ilyenünk, hozzunk létre egyet!
2. Kicsomagolás után kattintsunk a Sajátgép ikonra, keressük meg a C:\Temp könyvtárat, majd klikkeljünk kettőt a BVE Setup.msi file-ra!
3. A telepítés elindul, kattintsunk a Next feliratra, utána pedig válasszuk ki milyen könyvtárba szeretnénk telepíteni a programot. Én speciel a C:\BVE4 könyvtárba szoktam. A programnak 7 megabyte szabad helyre van szüksége.
4. Kattintsunk a Next feliratra, amire elkezdődik a telepítés, majd amint ezzel végzett, a Close feliratra! Ezennel feltelepítettük a programot.
5. Ezután jöhet az Uchibo névre hallgató pálya telepítése. Keressük meg az előbb letöltött uchibo.zip file-t, majd a 2/1. pontban említett programok valamelyikével csomagoljuk ki, szintén a C:\Temp könyvtárba!
6. Kicsomagolás után kattintsunk a Sajátgép ikonra, keressük meg a C:\Temp könyvtárat, majd klikkeljünk kettőt az uchibo.msi file-ra!
7. A megjelenő képernyőn Next, majd kiválaszthatjuk, hogy melyik könyvtárba kívánjuk telepíteni. Értelemszerűen adjuk meg a BVE4 könyvtárunk nevét! Nálam, a 2/3. pont alapján ide a C:\BVE4 kerül, majd Next és ismét Next. A program elkezdi telepíteni a pályát, amint vége, nyomjuk meg a Close gombot!8. Ezennel a telepítések végére értünk. Van már egy működőképes BVE 4 programunk, egy működőképes pályánk, és mivel a pályához járművet is csatoltak, így már egy járművünk is. Próbáljunk meg velük játszani!

3. lépés: A játék

1. Mielőtt elkezdenénk játszani, kattintsunk a Start menüre, majd Vezérlőpult és ott Területi és nyelvi beállítások. Állítsuk át a Területi beállítások fülön a Szabványok és formátumok alatt található felső legördülő ablakban az angol (egyesült királyságbeli)-t! Erre szükség van, mert ha nem tesszük meg, akkor a program nem működik megfelelően a tizedesek jelölésének különbözősége miatt.
2. Amint ez megvan, Start menü -> mackoy -> BVE 4
3. Kis töltögetés után egy felugró ablakot találunk, melyben a felbontását állíthatjuk be a programnak. Javaslom az 1024×768-as beállítást, teljes képernyőn (Full Screen), 32 bit-es színmélységben. Nyomjunk OK-t ezután!
4. Megjelenik a játék logója, majd ismét felugrik egy ablak, melyen ki kell választanunk azt a pályát amin vezetni szeretnénk. Eddig egy pályát telepítettünk fel, így kattintsunk kettőt az Uchibo könyvtárra, majd ott válasszuk ki a 1175M.csv file-t, majd kattintsunk a Megnyitás gombra!
5. Kis ideig tartó töltögetés után máris a vezetőálláson találhatjuk magunkat. A billentyűzet pontos kiosztásáról lejjebb írok, most azt mutatom be, hogyan is tudunk elindulni a programmal: Nyomjuk le a felfele billentyűt, ezzel a menetirányváltót előre állásba tettük. Engedjük ki a féket a , gombbal! Nyomjuk meg háromszor az F2 gombot, hogy a bal alsó sarokban lássuk a fontosabb adatokat digitálisan is! Várjuk meg, míg az óra eléri a 10:20:30-at, majd a sípjelzés után indíthatunk: Nyomjuk meg a Z gombot egyszer, majd kicsit később megint és megint. Ez a menetszabályzó karként funkcionáló billentyű. Járművünk elindult. Állomáshoz közeledve az A gombbal tudjuk visszavenni a menetszabályzó kart, majd fékezni a . gombbal tudunk.

4. lépés: Billentyűzetkiosztás

1. A billentyűzetkiosztás a játék menüjében (jobb egérgomb!) szabadon megváltoztatható, ezért én az alap kiosztásról írok.
2. Gombok és funkciók listája:

Felfele nyíl: menetirányváltó előre
Lefele nyíl: menetirányváltó hátra
Enter: Kürt
F2: Idő/FPS/Sebesség megjelenítése a képernyőn
F3: menetrend ki/bekapcsolása
F4: rázoomolás a menetrendre
F6: ajtónyitás/zárás Numerikus billentyűzeten:
, (vessző): zoomolás
0: zoomolás ki
4/6/8/2: zoomolásnál balra/jobbra/fel/le nézés

Egy kezelőszerves gépnél:
Z: menetszabályzó előre
A: menetszabályzó vissza, fékezés

Két kezelőszerves gépnél:
Z: menetszabályzó előre
A: menetszabályzó vissza
, (vessző): Fék kiengedése
. (pont): Fék behúzása

Del: éberségi kezelése

Hozzászólások lezárva.